Generalitat de Catalunya

AccÚs al contingut (Alt + 1)
AccÚs al men˙ de la secciˇ (Alt + 2)

Actualitat

L'actualitat de gencat, quan i on vulgueu
Inici > Actualitat
Divendres, 25 de gener de 2013 - 20:10h

Guia de detecciˇ i actuaciˇ per a l'alumnat amb altes capacitats



Conjunt de materials per al professorat per detectar els alumnes talentosos i proposar programes per treballar dins l'aula

El Departament d'Ensenyament, en colĚlaboraciˇ amb associacions i fundacions d'altes capacitats de Catalunya, ha elaborat una guia de detecciˇ i actuaciˇ per a l'alumnat amb altes capacitats. Un material adrešat al professorat de primÓria i secundÓria per tal de facilitar la tasca de detecciˇ de l'alumnat talentˇs i d'actuaciˇ dins l'aula.

Els alumnes superdotats o talentosos suposen entre el 4% i el 6% de la poblaciˇ escolar. Sˇn un grup heterogeni que comparteix trets comuns i requereixen una detecciˇ per tal de poder atendre posteriorment les seves necessitats.

Les altes capacitats contemplen la superdotaciˇ i el talent. El primer cas fa referŔncia a l'alumnat amb un nivell elevat de raonament l˛gic i creativitat en tots els recursos intelĚlectuals. L'alumnat amb talent -ja pot ser simple o complex- tÚ una elevada aptitud en un o mÚs Ómbits, per˛ en canvi en la resta pot presentar nivells discrets o fins i tot deficitaris. No s'inclou com a alta capacitat la precocitat, que no Ús un fenomen intelĚlectual, sinˇ evolutiu, i que suposa un ritme de desenvolupament mÚs rÓpid per˛ no l'assoliment de nivells de desenvolupament superiors.


MÚs informaciˇ

Nota de premsa

Comparteix: Enllaš a Facebook Enllaš a Twitter Enllaš a Delicious Enllaš a Technorati Enllaš a Yahoo Enllaš a Latafanera Enllaš a Meneame
AvÝs legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya