Generalitat de Catalunya

Accés al contingut (Alt + 1)
Accés al menú de la secció (Alt + 2)

Actualitat

L'actualitat de gencat, quan i on vulgueu
Inici > Actualitat
Dimecres, 8 de maig de 2013 - 09:05h

Portafolis de Lectura


Exemple de Portafolis de Lectura
Exemple de Portafolis de Lectura

Nou material personal per a cada alumne amb l'objectiu que reflexioni sobre el seu paper com a lector

El Portafolis de Lectura és un material personal per a cada alumne amb l'objectiu que reflexioni sobre el seu paper com a lector, i que l'ha d'acompanyar al llarg de totes les etapes escolar. Així, aquest material permet als alumnes conèixer la seva evolució com a lectors i analitzar el seu progrés fent-los conscients d'allò que els agrada llegir, on, quines dificultats tenen davant d'un text, què els és més fàcil, què poden fer per millorar, etc. Amb el Portafolis, l'estudiant va guardant les evidències del seu progrés com a persona lectora i construeix la seva biografia lectora conservant mostres i exemples (fotos, imatges, textos, treballs, exercicis, exàmens, etc.) de les experiències que li han resultat més gratificants o més útils.

El Portafolis a l'educació primària és en format físic, mentre que a la secundaria és en format digital.

El nou material Portafolis de Lectura s'ha posat en funcionament de forma pilot durant aquest curs escolar en un total de 29 centres d'arreu del país -20 escoles de primària i 9 centres de secundària-. Posteriorment, s'estendrà als 510 centres que formen part de l'Impuls de la Lectura.

Balanç dels dos anys de l'Impuls de la Lectura
Impuls de la Lectura és un conjunt d'activitats per treballar la lectura en totes les àrees del currículum i que s'inscriu en el Pla Nacional de Lectura (2011-2015). L'objectiu de l'Impuls és aconseguir que la lectura esdevingui part del procés d'aprenentatge de tal manera que serveixi per millorar el rendiment escolar i alhora promoure el plaer de llegir.

Durant dos anys l'Impuls de la Lectura s'ha implantat en 510 centres -un total de 320 el primer any i 190 centres el segon any- mitjançant l'assessorament i la formació, però sobretot a partir de la pràctica compartida i la reflexió conjunta amb els docents.

L'Impuls de la Lectura és una estratègia compartida per: alumnat, professorat, centres educatius i famílies. L'actuació amb l'alumnat suposa fomentar aspectes com l'autoavaluació com a estratègia d'aprenentatge, l'increment de l'estona de dedicació a la lectura, l'augment de llibres llegits durant l'any, l'elaboració d'un portafolis de lectura i la incorporació de la reflexió sobre el què i com s'ha après. Pel que fa a l'actuació per al professorat, per exemple, s'han planificat les unitats didàctiques desenvolupant les estratègies metodològiques segons l'evolució de l'alumnat.

<SPAN></SPAN> Impuls de la Lectura



Comparteix: Enllaç a Facebook Enllaç a Twitter Enllaç a Delicious Enllaç a Technorati Enllaç a Yahoo Enllaç a Latafanera Enllaç a Meneame
Avís legal | Accessibilitat | Sobre gencat | © Generalitat de Catalunya